zaterdag 31 mei 2008

Splendid !

Ja..

Het is schitterend, vol schittering, vol glitters.. Allemaal mooi..

Precies een ode aant leven.. Ja de vermoeidheid eist duidelijk zijn tol als ik onzin begin uit te kramen..

En toch..
Ik ben even in de war, allerlei zaken waar je te lang over nadenkt en die je dan achtervolgen.. Sounds like a cheap thriller..

Neeh in feite; ik weet het niet goed; duidt duidelijk op het in de war zijn; that is for sure! Maar ik voel me gelukkig dus dat is dan weer positief..

Kijk ja.. Sommige zaken moeten mensen achter zich laten..

Neem nu.. Je beseft al jaren en dag dat iets niet goed voor je is (bijvoorbeeld meneer de sigaret) maar pas wanneer je je er zelf helemaal klaar voor voelt, zal je ermee stoppen.. Goed en wel maar soms moet je de knoop toch iets sneller doorhakken omdat het goed voor je is.. Maar net doordat je er niet klaar voor bent; gebeurt het pas later.. Wel ik heb zo een knoop doorgehakt.. Ja dat stoppen met roken daar ben ik al wat langer vanaf.. Maar er zijn zo miljoenen zaken waar je beter afstand van neemt.. Zo gezegd zo gedaan natuurlijk! I was ready!

Ahja.. Zaterdag trekken we richting Houffalize.. Meer daarover later natuurlijk..

Kan je dat nu geloven.. Ik werk reeds 3 maand in de bank.. And many more months to come!


En nu om toch dat onbestemde gevoel een plaats te geven..

Vele mensen op deze planeet lopen doelloos rond, doelloos wil zeggen zonder doel maar is dat niet wat weinig om het zo te verklaren? Want moest het enkel zonder doel zijn, met ontelbaar veel vrienden, met oneindig veel liefde, zouden ze zich dan ook zo verloren voelen?
Ik vermoed van niet..

Wat moet het hard zijn.. Het leven, geleefd worden door emoties, eenzaamheid, pijn, radeloosheid.. Doelloos dwalen door de straten waar je elke dag weer geconfronteerd wordt met de zaken die jij mist in je leven..
De kritische ziel zal zich gelukkig voelen en zich bevrijd voelen van de menselijke inmenging in zijn leven.. Het vergif van het leven, dat zal hij het peuple noemen dat zich lachend en genietend in de straten begeeft.. Bedriegers, leugenaars, schijnheiligaards.. Zo zal hij ze lieflijk toespreken.. Liefkozend zelfs! Met een ondertoon.. Je weet wel!

Als ik dan denk, aan alle mensen die het menselijk ras verwensen, erop kunnen spugen.. Hen verwensen.. Dan denk ik, maar ik ben toch anders? Niet volmaakt, verre van perfect, ik laat mijn vrienden ook soms in de steek, ik roddel ook soms wel eens, doen we dat niet allemaal? Maar ik geloof nog in goedheid, ik geloof ook in kleine fouten.. En als ik dat doe, dan zal er op deze blauwe planeet toch nog wel minstens 1 iemand als mij zijn.. Dus waarom moet ik mij eenzaam voelen, ongelukkig alleen? Omdat er nog mensen zijn zoals mij?

Ah, je bent nooit alleen en toch, in the end, you will only have yourself.. Dat is een duidelijke leuze.. Ik ben blij met de mensen rondom mij, ik ben gelukkig maar op het einde van de rit sta ik er helemaal alleen voor.. Dus love yourself..

Hoopvol!

Geen opmerkingen: