vrijdag 28 november 2008

Relax, take it.. EASY!

Wegdromen van godvergeten stranden, van geschilderde muren, van in de plooi vallende ongestreken hemden, van mensen die allemaal glimlachen en intens gelukkig zijn!
Ellenlange uren doorbrengen in mn nest.. Da klinkt 'lui' en dat is het mss ook wel een beetje, maar ja, als je elke weekdag om 6u uit de veren moet, *kûûkelekûûûû* dan besef je dat je in't weekend wel even helemaal géén wekker wil zetten en gewoon wil uitrusten tot je echt uitgeslapen bent! En aangezien dat ook niet elk weekend mogelijk is, probeer je het dan ZEKER te doen als het wel kan! Zoals komend weekend *yess*
Eigenzinnig, mijn weekend betekent namelijk dat ik MIJN zin doe ;-) en na het onderdeel 'lui' komt er een andere hoofdzonde bovendrijven, puur kwaadaardig egoïsme.. Om het even fel te dramatiseren.. Natuurlijk bedoel ik dat niet ZO letterlijk.. Ik probeer wel véél dingen te doen waar ik zin in heb, maar gaat het niet wegens omstandigheden (die hoogstwrsch te maken hebben met de wensen van andere mensen in't gezin of van vrienden) dan wordt mijn zin even op *hold* gezet en tja, ist wachten op volgend weekend he ;-)
Kilovreter, teveel kilo's verslinden.. Kilo's cola light, chips, frietjes, pastaatjes, géén slaatjes jammergenoeg, géén gezonde soepjes.. Weekend gaat namelijk gepaard met waanzinnige vreetbuien.. Haha, het is een ware opsomming van alle hoofdzonden he, want vraatzucht is daar ook ééntje van.. Neen in feite, ik moet zeggen dat ik het weekend wel soms zie als een -excuus- van ik mag wel dat ietsje meer in m'n bord leggen.. Alhoewel ik besef dat dat helemaal géén geldig excuus is.. Maar volgende week begin'k eraan, mihihi ;-)
E
N
D...

Ik moet zeggen, op vrijdagavond vind'k het behoorlijk moeilijk om elke letter van het woord 'weekend' om te zetten in een gevoel, gedachte, moment die gepaard gaat met het woord op zich.. Dus bij deze geef ik het op.. Ik ben toch wel een beetje moe, en nochtans heb ik een mooie nachtrust gehad in het Ibis Hotel.. Ik kon tot half 8 slapen, uitzonderlijk op een doordeweekse dag en toch.. Tja, het is wel een lange treinrit, Leuven, luchthaven, Brussel, Gent, Waregem.. een kleine 2u in dezelfde houding gekneveld zitten.. Toen'k halverwege Brussel-Gent was begonnen mijn spieren al te verkrampen en kreeg'k al lichte trillingen richting hersenen met de boodschap 'verplaats je!'.. Ik heb maar toen ff zitten friemelen op da treinbankje!

En natuurlijk ook de andere dagen wogen door.. Maar 't is nog steeds mooi, in Brussel werken, dan slaap'k altijd een uurtje langer, op de trein van Waregem naar Brussel.. *snurrrrk* eerst mijn gazetje en dan mijn snurkje.. En dan ben ik goed en wel aangekomen in Brussel en lijkt die treinrit helemaal niet zo lang als hij echt wel is..

Nu wordt het wel weer een ambiance weekend dat eraan komt.. Sinterklaas heeft er helemaal nix mee te zien.. !

En nu ga ik nog even héél sociaal zijn.. Ik ga wat muur-staren ;-)

-x-


Geen opmerkingen: